Friday, July 10, 2015

TTC Berakhir, Alhamdulillah

Salam, 

Selamat berpuasa pada semua. 

Dah lama tak update blog. Dalam tempoh ni pun dah macam-macam yang berlaku. So far so good.
Alhamdulillah.

Ada 2 perkara besar yang terjadi dalam masa hiatus ni. First, saya pregnant, Alhamdulillah sangat. Nampaknya lepas ni dah boleh tulis "DONE" kat sebelah to-do list kat sidebar blog ni.Alhamdulillah sangat sebab pregnant kali ni memang rezki yang sangat tak disangka2. Sekarang dah nak masuk 8 bulan, doakan supaya saya dapat melahirkan dengan mudah dan selamat ye. Dan jugak supaya saya dan anak dan semua orang dipanjangkan umur dan dimurahkan rezki. Amin.

Second thing is, saya dah resign. Kali ni resign betul2 sebab niat nak jaga anak and maybe nak duduk sekali dengan husband. Sebab takkan nak besarkan anak sorang-sorang kalau husband takde kan. Dah la saya tak berani drive. Risau jugak dengan kehidupan tak bekerja, tapi saya cuba ajelah. Go with the flow gitu. Tengokla nanti anak dah besar sikit saya akan cari kerja baru. Tidakla pulak berniat nak jadi suri rumah sampai tua. Saya ni pulak jenis manusia yang cepat bosan. Mau meroyan kalau duduk rumah je nanti. 

Bercakap pasal persediaan nak resign, walaupun agak terlambat, tapi nasiblah saya cepat sedar betapa pentingnya ada saving. So mula awal tahun lepas saya dah start saving and planning dengan serius. So harap2 dengan saving yang seciput ni bolehla saya survive nanti hihi. 

Okla, nanti sambung cerita lagi. Saya doakan semua yang baca pun dimurahkan rezeki. Amin

xoxo.


5 comments:

  1. Semoga dipermudahkan dan selamat semuanya. Amin ! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi..tq sudi melawat blog sy. Aminnn dah selamat semuanya. Tq for ur doa :)

      Delete
  2. Bilalah hana bula nak update tajuk entry mcm ni T_T.tahniah..hana hepi bila tengok tajuk ni..:)

    ReplyDelete
  3. Bilalah hana bula nak update tajuk entry mcm ni T_T.tahniah..hana hepi bila tengok tajuk ni..:)

    ReplyDelete
  4. Salam Hana.. Sy pun mcm hana jgk sebelum ni. Klau baca psl org pregnant or dgr psl org pregnant mesti pkir bnde yg sama. Tp tula tanpa disangka2, akhrnye turn sy sampai. InsyaAllah xlama lg turn Hana pulak. Sy doakan ye.

    ReplyDelete

mezzo forte